Saturday 23 November 2013

Sayangkah..??

..Assalamualaikum..
..Yeah.. Alhamdulillah..
..Siap jugak akhirnya..
..Kepada adik yang minta tu..
..Saya tak tahu nama, dan tak tahu siapa..
..Nah, this is for you..
..Terima kasih support saya..
..Terharu saya bila ada orang sudi baca cerpen saya ni..
..Novel coming soon ye..
..Boleh drop komen, boleh improve lagi..
..Selamat Membaca..

SAYANGKAH?

Julia jeling aku untuk yang ke seratus lima puluh juta. Bukannya aku tak perasan dia jeling aku, tapi aku saja buat-buat tak nampak.

         “Kau dah kenapa? Habis semua drawing kau sepahkan.” Akhirnya Julia bersuara. Aku pandang Julia. Kosong. 

       Julia geleng kepala. Mukanya sinis. “Sah. Gila.” Aku senyum sinis. Pedulilah apa kau nak cakap. Muka aku, perasaan aku, emosi aku dan tindakan aku semuanya bermula dari diri aku.

    “Weekend ni teman aku balik kampung.” Suara aku membuatkan Julia senyum sehingga ke telinga. “That’s your problem. Itu yang kau tengah fikir kan? Kenapa? Apa masalah kat kampung?”

        Aku buat muka. “Huh.. Kau macam tak kenal mak cik aku yang propa tu. Biasalah dia. Kalau tak pasal kahwin, dia tak buat perangai.”

       Julia ketawa. “Kau tu memang patut pun kahwin. Takkan nak tunggu 3 series baru kahwin.” 

    “Hah.. Kau dengan mak cik aku sama lah. Bolehlah jadi menantu dia. Mengata dulang paku serpih, mengata orang awak yang terlebih-lebih.”

  Julia ketawa lagi kuat. “Memang office ni under nama kau.” Fauzi bersuara dari pantri. Aku menjulingkan mata.

   Eleh, berlagak lebih. Dia menjerit dari pantri tak apa pula. Memang pejabat ni aku punya. Apa masalah kau?

     Argghh.. Mak Ndak pun satu hal. Mana aku nak cari suami? Ingat senang ke macam pergi beli baju kat pasar malam. Eh, murah sangat tu.
     Mak Ndak ingat cari suami ni macam nak cari tudung kat Muaz Textiles ke? Senang je boleh jumpa. Kalau berkenan, ambil terus. 

     “Sampai hati kau.. Takkan kau tak nak kahwin sampai bila-bila. Nabi tak mengaku umat nanti.” Mak Ndak mula berdrama.

     Suaranya tersedu-sedu. Aku tahu. Menangis yang dibuat-buat. Bukannya sehari dua aku kenal Mak Ndak, sudah berpuluh tahun. 

      “Bukannya tak nak kahwin. Tapi biarlah jodoh tu datang sendiri. Orang malas nak fikir. Malas nak cari.” 

    Bertambah pening aku bila teringat setiap ayat drama Mak Ndak semalam. Oh Mak Ndak, sepatutnya Mak Ndak jadi pelakon. Aduuhhh..

                                                ********************************************

      “Kak.. Bila kau nak kahwin?” Soal Arrisa. Aku pandang Arrisa, anak kedua Mak Ndak. “Amboi, straight to the point betul soalan kau.” 

       Arrisa ketawa kecil. “Sorry. Tapi mak dah warning. Dia kata selagi akak tak kahwin, aku pun tak boleh kahwin.” 

      “So?” Aku jegilkan mata. “Ala, aku nak kahwin.” Arrisa menghentak kaki. Amboi budak ni. Bukan main lagi. 

       Aku ketawa melihat gelagat Arrisa. Macam budak-budak nak main kahwin-kahwin. “Nanti aku cakap dengan Mak Ndak.” Jawabku.

        Biskut Oreo yang tinggal sekeping aku sumbat dalam mulut Arrisa. Aku mencari Mak Ndak. Mencari di setiap ruang di dalam rumah.

       Di ruang tamu, aku lihat Julia sedang bergelak ketawa dengan Amir, anak sulung Mak Ndak. “Happy nampak.” Perliku ketika melintasi mereka.

        Sengih Julia yang buat aku geram. Seronok betul dapat jumpa Amir. “Laa.. Mak Ndak kat sini. Buat apa kat luar? Tak takut kena baham harimau ke?” Soalku apabila terlihat kelibat Mak Ndak di pangkin.

     Aku nampak Mak Ndak kesat air mata dengan hujung baju kurung kedahnya itu. Aku melabuhkan punggung di sebelah Mak Ndak.

       Mak Ndak tepuk bahu aku. Kuat. “Mana ada harimau dalam kampung ni. Dah berpuluh tahun aku duduk tak pernah jumpa harimau.” 

     “Hah.. Jangan cakap. Tiba-tiba muncul depan mata nanti, melompat dalam bangsal.” Usikku. “Ni kenapa menangis tak sudah. Bukan tak biasa menjanda. Dah tujuh tahun kan. Ke nak kahwin lain? Cepat cakap. Siapa dia, biar orang pergi masuk meminang.” Usikku lagi.

       Lagi sekali Mak Ndak tepuk bahu aku. Kali ni lagi kuat. “Aduh.. Sakitlah.” Mak Ndak ketap bibir. Aku ketawa. “Mulut tu. Aku pula yang kena. Kau tu yang kena kahwin.” 

        “Hah, cakap pasal kahwin. Apasal tak bagi si Arrisa tu kahwin? Bagi je lah, dah dia nak kahwin sangat.” Aku terus cakap hal yang sebenar.

        “Mak Ndak tak nak dia langkah bendul.” 

        “Kita orang bukan adik beradik pun. Sepupu je. Paling tidak dia langkah abang dia yang bendul tu.” Aku ketawa. Mak Ndak dah angkat tangan nak tepuk aku lagi.

       Cepat aku elak. Pantas je tangan Mak Ndak ni. 

      “Kalau Mak Ndak suruh kau kahwin dengan Amir, kau nak?” Mak Ndak pandang aku. Aku ketawa berdekah-dekah. Sampai terguling jatuh daripada pangkin.

       “Mak Ndak jangan buat lawak. Dah lah sepupu. Dia tu bendul. Sah-sah tiap-tiap hari kena buli. Nanti dapat anak bengap. Padanlah.” Jawab aku.

    “Tak bolehlah Mak Ndak. Islam pun tak galakkan kahwin dengan saudara. Jangan nampak desperate sangat, Mak Ndak oii.” Aku baring atas peha Mak Ndak.

       Mak Ndak tepuk dahi aku. “Apa ‘sperate’ kau cakap? Tak kisahlah. Dah kau tu degil sangat. Kau tu amanah tau. Mak bapak kau dah amanahkan Mak Ndak jaga kau.” Jawab Mak Ndak.

     “Tak payah amanah sangatlah Mak Ndak. Diorang punya rumahtangga pun tak reti nak jaga.” Aku terus sarung selipar dan masuk ke rumah.

      Hati aku terus panas bagai direndam dalam kolam air panas Gadek. Arrghhh.. Tak payah sebutlah, buat panas hati, panas otak, panas badan, panas segala-galanya.

                                                ***********************************

        “Hati-hati drive.” Ujar Mak Ndak. Aku ketawa pandang Mak Ndak. “Kau kenapa?” Mak Ndak soal aku.
       “Dah pandai speaking dah sekarang ni. Banyak improvement. Tengok Oh My English ke?” Jawabku. Mak Ndak jeling. 

      “Aku duduk kampung pun ada tv, boleh belajar.” Jawabnya. Amboi, angkuhnya. “Julia.. Nanti tolonglah si Bella ni. Carikan bakal suami untuk dia.” 

         Aku tepuk dahi. Nasib baik aku bawa Julia je. Kalau aku bawa kawan satu pejabat, habis semua orang dia suruh carikan jodoh untuk aku.

       “Dah lah Mak. Tak payahlah paksa dia.” Amir muncul di sebelah Mak Ndak. Aku senyum. “Hah, betul tu. Tak payah paksa. Amir kan nak kahwin dah. Baik Mak Ndak fokus kat dia je.” 

      Mak Ndak dah buat muka sedih. “Kau ni, suka tukar topik bila Mak Ndak cakap.” Suranya mula mengendur. Aku geleng kepala.

      Drama queen. “Mak Ndak ni cepat touching lah. Ye lah, nanti bawa lah bangle cleaner tu balik bulan depan. Suruh dia hantar cincin tanda sekali.”

    Laju tangan Mak Ndak cubit lengan aku. “Cuba serius sikit. Asyik main-main je kalau aku bercakap.” Jawab Mak Ndak. Suaranya dah mula tinggi semula.

      Aku nak cakap apa lagi? Ketawa sajalah yang mampu. Mana aku nak cari suami ni? Aduh.. Mak Ndak ni tambah serabut lagi.

**************************************

    Aku toleh jam tangan Entah yang ke berapa banyak kali. Sakit hati aku menunggu. Perkara yang menyakitkan dalam dunia adalah menunggu.

      Akhirnya orang yang membuat temujanji ini tiba. Duduk di hadapan aku tanpa rasa bersalah. “Sorry I’m late.” Jawabnya. Kaca mata hitam yang besar itu diletakkan di atas meja.

       “Mama nak jumpa buat apa?” Soalku. 

     “Oo.. That day, Mak Ndak ada call Mama. Katanya nak suruh Mama carikan bakal suami untuk Bella.”

       Aku tunduk memandang kaki. Rasa macam nak angkat kaki je. Kenapa Mak Ndak sampai suruh Mama cari bagai. 

     “Okey. So now, Bella nak husband yang macam mana?” Soal Mama. Aku pandang keningnya yang diukir cantik. Bulu mata palsu yang memberatkan mataku juga.

      “I’m not ready to getting married yet.” Ujarku. 

     “Dear.. Kahwinlah. Enjoy your life. Kahwin ni seronok tau.” Jawab Mama. Muka terujanya buat aku rasa macam nak hentak kepala ke dinding.

    “Seronok? Then why Mama bercerai dengan Papa? Tinggalkan Bella kat Mak Ndak. Enjoy sangat kan macam tu.” Perli aku.

    Air muka Mama berubah. Tersentap dengan kata-kataku. “Itu bukan jodoh Mama. But now, Mama happy dengan Uncle Joseph.” 

     Aku geleng kepala. Macam ni punya happy, baik tak payah kahwin. Lebih rela andartu sampai akhir hayat.

    Dah perbualan hampir dua jam tu hanya mendidihkan darah aku saja. Tak membawa apa-apa erti pun. Mama pun penat nak memujuk.

      Esok, Papa pula nak jumpa. Dan aku rasa mesti sebab hal yang sama. Mak Ndak ni memanglah buat aku pening kepala.

**********************************

    “Bella.. Kau punya design.” Julia menghulurkan kepadaku. Aku yang baru balik dari jumpa dengan pelanggan terus duduk. Penat tak terkata.

     “Kenapa?” Soal aku perlahan. Cuba menyedut udara penyaman udara yang sejuk. Damai sikit rasa. 

       “Kau punya design kena reject lagi.” Jawab Julia perlahan. 

    “Huh?” Terbeliak mata aku. Masuk kali ni dah empat kali kena tolak. Aku berhempas pulas, bersengkang mata nak siapkan semua tu.

    Dia tengok sesaat dua je terus tolak. Memang aku panas hatilah. Aku rampas design tu dan terus meluru ke bilik bos.

     “Madam.. Kenapa nak reject design saya lagi? Apa masalah lagi?” Soal aku. Aku memang dah tak boleh sabar dalam hal-hal ni.

      Madam Catherine pandang aku semacam. “Why you ask me? Ask your client. And ask yourself, kenapa design you kena reject?” Jawabnya tenang.

    Arghhh.. Semuanya buat aku gila. Apa masalah diaorang ni semua? Ataupun aku yang bermasalah. 

     Aku kembali ke meja kerjaku. Julia pandang aku yang macam singa kelaparan. “Kenapa kau berani sangat hari ni?”

     “Aku stress lah.” Aku tekup muka ke meja. Spontan, air mata meleleh. Penat yang amat sangat. Dengan kerja yang tak pernah sudah. Dengan Mak Ndak yang setiap hari mendesak.

   Yang terbaru, setiap hari Mama dan Papa akan hantar gambar lelaki itu, lelaki ini. Aku rimas. Sebelum ni, setahun sekali nak bertanya khabar pun payah. 

   Otak aku dah tak tahu nak cerna yang mana satu. Perlu ke diikut permintaan Mak Ndak. Kesian pula, Mak Ndak yang besarkan aku.

     “Bella..” Bahuku digoyang sedikit.

     Aku buka mata. “Eh.. Aku tidur ke tadi?” Soalku. Aku toleh jam dinding dah pukul 5 petang. Lama juga aku tidur.

    “Kau penat sangat tu. Madam Catherine pun suruh biar je. Dia tahu kau letih banyak kerja.” Jawab Julia.

     “Thanks Julia. Aku lapar. Jom makan.” Ajakku. Julia ketawa. “Celik mata je, nak makan.” Jawab Julia. 

                                                *************************************

     Aku pandang siling. Otak aku ligat berputar. Seligat kipas berputar. Teringat perbualan dengan Mak Ndak minggu lepas. 

   Mak Ndak pandang aku tak berkelip. Aku raup muka banyak kali. Ya Allah, permudahkanlah jalan hidupku.

     “Okey, Bella setuju. Tapi dengan pilihan Mak Ndak, bukan pilihan Mama Papa.” Jawab aku. 

     Mak Ndak senyum sampai ke telinga. Terus dipeluk dan dicium aku. “Esok Mak Ndak cakap dengan budak tu.” Jawab Mak Ndak.

      “Aikk.. Dah standby dah.” Usikku. Mak Ndak tetap senyum.

    Biarlah. Sekurang-kuranya aku dapat berikan senyuman tu untuk dia. Walaupun hati aku masih tidak percaya akan perkahwinan ini.

    “Tapi ada syaratnya Mak Ndak.” Suaraku menarik perhatian Mak Ndak. Kali ni aku pula yang senyum.

    “Bellaaa..” Jeritan Julia buatkan jantung aku berhenti bendenyut sesaat. Berderau darah aku dengar budak bertuah ni menjerit.

      Julia sengih pandang aku. “Kau ni, nak dilempang anak orang. Apa hal kau jerit macam beruk tak cukup bulu?” Suara aku makin lama makin tinggi.

     Julia duduk di birai katil dengan muka selamba. “Tak ada apa. Saja je.” Aku pandang Julia dengan penuh emosi.

     “Kalau aku gigit telinga kau, baru kau kenal erti penyesalan.”

     Julia ketawa. “Seriously kau nak kahwin dengan Adam?” Soal Julia.

       Aku pandang Julia dengan ekor mata. Minah ni kalau bab ni laju dia tahu. Cepat je dia nak ambil tahu.

      “Dah Mak Ndak aku bagi calon yang itu. Aku terima je lah.” Jawab aku jujur. Memang itu yang aku fikir dan aku luahkan.

   “Kau dengan Adam tu dah lah macam anjing dengan kucing. Boleh pula nak kahwin dengan dia.” Jelas Julia.

      Aku picit kepala. Itu memanglah. Sejak zaman sekolah lagi, semua kenal perangai aku dengan perangai dia macam mana.

      Dia yang memang tak dengar cakap punya orang, degil yang amat. Bila jumpa dengan aku selaku Ketua Pengawas Sekolah ni memang kena saja lah.

    Julia tiba-tiba ketawa kuat. Aku sepak kaki Julia. “Aku tak sabar nak tengok kau gaduh dengan Adam lagi. Macam mana kau tarik rambut dia sebab dia tak pakai tali leher.” Kuat Julia ketawa.

     Aku geleng kepala. Aku pun tak teringat peristiwa tu. Macam mana minah ni boleh ingat semua tu. Tambah pening kepala aku lepas ni.

                                                *************************************

    Aku duduk termenung dalam bilik. Inai di jari aku belek lama. Aku cubit pipi. Sakit. Bukan mimpi. Memang betul aku dah kahwin.

     Pintu bilik terbuka. Adam masuk dengan muka yang aku pernah tengok sepuluh tahun yang lalu. Dia hempas badan di atas katil.

    “Ooii, agak-agaklah.” Spontan terkeluar suara aku.

      “Hah.. Baru aku dengar suara kau sayang.” 

       Meremang bulu roma aku bila dengar perkataan ‘sayang’ tu. “Kenapa nikah je?” Soal Adam. Aku padang dia dengan muka tak ada perasaan.

    “Aku cakap dengan kau, bukan dengan tembok. Tapi kalau rasa diri kau tembok, silakan.” Jawab Adam.

      “Aku malas nak buat majlis banyak kali. Bazir duit, bazir tenaga.” Jawabku malas. Adam angguk. “Bagus. Jimat amalan mulia. Jimat duit aku juga. Duit hantaran simpan ye, sayang. Jom, sayang.” 

     “Jom apa?” Aku pandang Adam pelik.

     “Jom tidurlah.”

      “Tidur je lah dulu. Aku nak mandi dulu.” Aku bangun dan ambil tuala. Adam ikut bangun. “Eh.. Kau ni kenapa?”

    “Nak mandi lah.” Jawab Adam selamba. Aku ketawa seram sejuk. Menggigil pula badan aku. “Kau rindu nak kena tarik rambut agaknya.” 

    Adam ketawa sama. “Pergilah mandi cepat.” Adam tolak aku masuk ke dalam bilik air. “Cepat.. 5 minit je. Kalau tak, aku masuk.” Jerit Adam.

    Gila.. Dari zaman sekolah tak habis lagi gilanya. Berani kau nak masuk, aku ada tali pinggang hitam tau.

*********************************

      “Kerap ke contraction?” Soal Adam. Stereng digengam kuat. Aku menyeringai menahan sakit. Lama pula contraction kali ni.

     “Boleh tahanlah.” Jawab aku sambil menahan sakit. Pinggang aku urut perlahan. “Berapa kerap?” Soal Adam.

       “Entah.” Jawab aku malas.

     “Laa.. Kan aku dah ajar macam mana nak kira contraction.” Jawab Adam. 

       “Hisyh.. Aku dah tak terkira dah ni. Sakitlah.” Suara aku dah makin tinggi. Ada juga yang makan pelempang ni. Nasib aku fikir suami.

         “Ye lah, kita singgah Hospital Seremban je lah. Rasa macam dah tak sempat nak sampai Melaka ni.” Jawab Adam.

      Aku jeling Adam. Dia pun balas dengan jelingan. Kurang ajar betul. Aku yang tengah tanggung sakit ni.
 
      Sampai je hospital, aku dah tak tertanggung rasa sakit. Rasa betul dah nak keluar dah ni. Anak ni pun macam bapaknya. Gelojoh. Patutnya due date minggu depan. 

    “Sayang.. Nak aku masuk tak?” Aku julingkan mata. Staff Nurse sebelah aku senyum pandang aku. “Masuklah. Orang lain beranak kau tengok, aku beranak anak kau, tak nak tengok ke?” 

     Adam ketawa. Aku nampak dia bisik kat Staff Nurse tu. Entah apa yang dibisikkan pun aku tak tahu. Arghh, aku tak nak ambil tahu semua tu. 

     Setelah hampir dua jam aku bertarung nyawa, akhirnya bayi lelaki seberat 3.2 kilogram selamat dilahirkan.

       Aku senyum bila terpandang Adam belek tangannya yang bercalar-calar akibat dicakar aku yang dah hilang kewarasannya semasa hendak melahirkan tadi.

      Aku ketawa bila nampak dia letak minyak gamat. “Sakit ke?” Soal aku. Dia terkejut. “Eh, bangun dah. Tak apa lah, sakit sikit je ni. Kau sakit lagi teruk kan.” Adam senyum.

    Tangan aku digenggam. “Apasal kau romantik semacam ni?” Soalku. “Eh, aku memang romantik. Kau je tak pernah romantik dengan aku.” Jawab Adam.

    Tiba-tiba aku perasan ada orang yang memerhati dari katil sebelah. Staff Nurse yang sedang memeriksa pesakit katil sebelah pandang aku tak henti dari tadi.

     Selepas memeriksa pesakit tu. Dia datang ke arah aku. “Adam ke ni?” Soalnya. Aku pandang Adam. 

     Adam angguk, terus senyum. Dan rancaklah mereka berdua berbual. Rupanya kenal masa zaman belajar. Tak sangka boleh jumpa balik.

     Aku pun dengar je lah apa yang mereka bualkan. Malas nak menyampuk. Selebihnya aku senyum. Suami aku ni memang peramah orangnya.

     “So, kejap lagi discaj terus balik Melaka?” Soal Staff Nurse tu. “A’ah. Aku dah standby kereta macam ambulans dah. Cuma tak ada siren je.” Jawab Adam.

    Aku pelik. Apa benda yang dia cakap ni? “Mak aku dah pesan. Jangan bawa laju-laju. Kalau tak, memang nahas aku balik nanti.” Tambah Adam lagi.

    Dan sememangnya aku terkejut bila kereta Exora dah bertukar macam Ambulans. Boleh pula dia tutup seat dan bentang pelapik tilam.

    Dia nak suruh aku baring kat dalam tu? “Kau gila ke?” Soal aku terkejut. Adam ketawa. “Madam.. Aku bagi kau first class tau.” Jawab Adam.

     Aku geleng kepala. Pening aku dengan dia ni. Memang tak sudah-sudah dengan perangai gila dia. Macam mana pesakit yang dia rawat semua? Adakah semuanya sihat? Atau bertambah sakit?

     Memang dia pemanduannya perlahan untuk mengelakkan aku dan bayi rasa pening. Walaupun aku sedap je tidur kat dalam tu.

      “Sayang.. Are you okay?”

     “Okey je.” Jawab aku. Adam ketawa. “Macam tak okey je. Baby Ayah okey?” Soalnya lagi. Macam anak dia boleh jawab.

      “Eh.. Aku Mama, kau Papa lah.” Jawabku. Bila masa pula dia tukar Ayah? 

       “Tak naklah. Genap 44 kali betul-betul aku papa kedana.” Jawab Adam. Aku tepuk dahi. Dia punya pemikiran memang tak pernah sama dengan orang lain.

*******************************

    Julia ketawa terbahak-bahak bila dengar cerita Mak Ndak katanya aku naik kereta macam naik Ambulans.

     “Untunglah dapat suami Medical Assistant,kan. Servis medikal tip top.” Akhirnya Julia bersuara selepas puas ketawakan aku.

    Adam pandang aku dengan muka bangga. Aku balas dengan muka tak ada perasaan. “Tengok tu. Sampai sekarang bergaduh tak berhenti. Bercakar je.” Jawab Julia apabila terpandang reaksi aku dan Adam.

    “Bercakar ni lah anak ramai.” Jawab Adam. Aku jegilkan mata pandang Adam. Adam ketawa kuat. Dia bukannya takut kalau aku buat macam tu.

     “Biarlah Julia. Aku happy macam ni. Aku kenal Bella dengan personality dia yang macam ni. So, aku terima dia yang gila-gila macam ni.”

   “Even dia tak pernah lagi cakap dia sayang aku, tapi dah ada anak ni terbuktilah dia sayang aku,kan?” Adam kenyit mata padaku.

     Julia senyum pandang aku. “Ouh.. Sweetnya. Bella, kau tak sayang dia? Kalau tak sayang aku bagi kahwin dengan adik aku.”

     Macam nak terkeluar biji mata aku. “Gila tak sayang. Laki aku tau. Sewel dia pun, aku sayang.” Jawabku. Pampers di tangan aku baling ke arah Julia.
      Julia dan Adam ketawa serentak. “Yes Julia. Kau berjaya buat dia cakap dia sayang kat aku.” Ujar Adam.

     Aku pandang Adam. Aku terus melangkah ke luar rumah. Duduk di pangkin. Konon merajuk. Berkomplot ye korang berdua. Hampeh betul.

      Adam letak tangan atas bahu aku. “Janganlah merajuk.” 

      Aku tolak tangan Adam. “Kau tu komplot dengan Julia.”

      “Then, kau tak sayang aku.”

      “Sayanglah. Perlu ke nak cakap selalu?”

      Adam sengih. “Okey. Cukuplah tu bagi aku. Sekali pun cukuplah.” Adam peluk aku. Tiba-tiba air mata meleleh. Terasa macam sensitif pula lepas bersalin ni.

     “Laa.. Kenapa menangis pula?” Adam menyoal apabila terdengar esakan kecil. 

        “Kau marah ke aku tak pernah cakap sayang kat kau?” Soal aku jujur. 

      Adam ketawa. “Aku tak pernah marah sebab aku tahu kau betul-betul sayang aku. Kalau tak, kau takkan nangis macam ni.” Jawab Adam.

       Adam kesat air mata aku. “Thanks.” Ujarku. Adam pandang aku pelik.

        “For what?”

        “Sebab sayang aku.” Jawabku.

          “All time, sayang. Seumur hidup aku. Selagi Allah tetapkan kau tu milik aku.” Jawapan Adam menyentuh hatiku. 

       Ya Allah, terima kasih untuk cinta ini. Terima kasih juga Mak Ndak sebab temukan cinta ni. 

      “Oitt.. Dah lah. Nanti cepat pula Aisy dapat adik.” Jerit Julia dari beranda rumah. Aku jeling Julia. 

     Mak Ndak yang ada kat dapur, buka tingkap dapur. “Oii.. Masuk dalam. Berembun pula kau kat luar tu.”

     “Ala Mak Ndak, suami dia ni ada. Panaslah. Tak sejuk pun.” Jawab Adam. Mak Ndak buka pintu dapur.

      “Aku kalau bagi penyapu kat kau, baru kau tahu. Dah cepat masuk.” Jerkah Mak Ndak. Aku dan Adam ketawa.

     Tiada apa yang lebih membahagiakan aku selain daripada orang sekelilingku. Terima kasih atas kurniaan-Mu ini.

TAMAT

XOXO_CTZ

4 comments:

  1. bestnyer...so sweet lar adam ngn bella :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sudi baca dan bagi feedback.. Love u much.. :)

      Delete
  2. Bestnyer!!!!! Suke sangat!!!
    next time na tahu citer Couple medical line yg sweet pulak. =D soh sweet! Buat tau!!

    ReplyDelete