Saturday 26 October 2013

Ada hikmahnya..

..Assalamualaikum..
..Bila whatsapp balik dengan kawan..
..Baru tahu di mana silap saya..
..Ada silap masa isi borang SPA hari tu..
..No wonder tak dapat.. Huaaaaa...
..Sedih memang sedihlah..
..Ada pula orang perli, tak semestinya orang pandai pointer tinggi boleh dapat..
..Orang pointer rendah juga yang terpilih dan memenuhi syarat..
..Ye lah, semuanya salah aku..
..Tapi tahukah awak bahawa semua ini ada hikmahnya..??
..Allah tu Maha Adil, Maha Penyayang, Maha Pengasih lagi memahami..
..Dia dah aturkan perjalanan hidup kita ni cantik je..
..Kita cuma sebagai pelakon di muka bumi ni yang tidak diberi skrip dan jalan cerita..
..Kita lakonkan saja mengikut ketentuan-Nya..
..Dan pengakhirannya hanya Allah yang tahu..
..Insya-Allah ada rezeki saya nanti..
..Buat masa ni saya gembira dengan sohobiz ni..
..Mungkin Allah bagi saya masa untuk tumpukan kepada bidang ni..
..Dan mungkin juga rezeki saya di sini..
..Setelah 3 tahun dalam Diploma Kejururawatan, saya lalui macam-macam dugaan..
..Saya dapat ujian macam-macam.. Saya teruskan juga..
..Dan sampai sekarang saya masih tidak mencari kerja sebagai jururawat..
..Tidak mencari kerja ye.. Bukan tak dapat kerja.. Sila faham..
..Sebab apa..?? Mungkin Allah nak tunjuk..
..Inilah rezeki yang sesuai untuk saya..
..Tanpa perlu stress tanpa perlu 'kata-kata' dari pihak atasan..
..Allah nak tolong saya.. :)
 ..Jadi.. Wahai orang berilmu.. 
..Berusahalah selagi mana kamu mampu..
..Selagi hayat dikandung badan..
..Selagi kudrat mampu bertahan..
..Assalam..

XOXO_CTZ

No comments:

Post a Comment