Friday 6 September 2013

Dinginnya Bumi Allah..

..Assalamualaikum..
..Sejuk sungguh la hari ni..
..Dari pagi mendung je.. Angin tiup bawa suasana dingin..
..Tapi dalam rumah ni tetap meriah dengan adik-adikku..
..Mujurlah adik-adik semua ada dalam rumah..
..Tadi, sempat pergi Tesco sekejap..
..Beli barang buat Pizza..
..Pizza bodoh mak iolls kata.. Haha.. Pon boleh..
..Janji boleh telan.. Kan..??
..Tapi.. Dalam pergi beli barang tu, mak tak tahu yang anak dia ni buat kerja lain..
..Syhh.. Iollss pergi beli hadiah untuk harijadi dia hari ahad ni..
..Hah.. Surprise.. Hahaha.. Tunggu ye mak..

..Hari ni, hari bermalas-malasan di rumah..
..Tak ada buat apa sangat.. Duduk lepak-lepak je..
..Dah sejuk-sejuk macam ni, seronok tarik selimut je..
..Tapi dah terlebih tidur pula rasanya..
..Tu yang saya bangun and pergi korek-korek peti sejuk..
..Dan saya jumpa epal hijau..
..Apa lagi.. Potong punya potong..
..Keluarkan ais.. Terus blend..
..Haha.. Itu namanya booking katil hospital..
..Dah la sejuk, dok minum ice blended pula..

..Inilah hasilnya apple blended saya ye..
..Ala-ala coolblog gitu.. Cuma tak ada black pearl je..
..Hok alorh.. Home made kan.. Payoh pulok nak gi beli mende tu..
..So, harap meleleh air liur tengok sebab dah habis licin dah air ni..

..Ini pulok pizza nyerr..
..Pizza melayu uolss.. Haha.. Pizza a.k.a lempeng..
..Pakai campak-campak je suka hati nenek moyang aku jer..




..Taraaa... Walaupun tak shomel tapi saya tetap makan dengan penuh berselera..
..Haha.. Hakikatnya saya memang suka makan..
..Bolehlah anda cuba ye.. Buat sendiri lagi bagus..
..Dijamin halal dan bersih..
..Dan ikut suka hati nak letak apa dan berapa banyak..
..Selamat menjamu mata..
..Assalam..

XOXO_CTZ

No comments:

Post a Comment