Tuesday 10 September 2013

Action Speak Louder Than Words..

..Assalamualaikum..
..Sungguh bumi Allah amat sejuk semenjak kebelakangan ini..
..Sejuknya hingga ke tulang kering.. 
..Nak ambil wuduk pu mengigil..
..Kata Para Ulama, itulah tandanya kita sayang Allah..
..Kita tahu benda tu sejuk, kita tak berapa suka..
..Tapi kita tetap buat.. Sebab apa..??
..Sebab itu kewajipan kita.. Untuk membuktikan yang kita ni hamba Allah..

..Semalam.. Rasanya dalam pukul 3 pagi..
..Ada sumber yang memberikan saya link untuk dibuka..
..Katanya sekadar untuk dibaca.. 
..Siapa orang tu biarlah saya saja yang tahu..
..Dan bila saya buka.. Saya ternampak ayat ni..

Sedaqlaa skt pompuan oii yg ang tu dh brlaki... xckup ka apa yg laki ang dk bg smpi nk kna cr laki org lg?? klu setakat pkai tdung ja tp prangai mcm "mak lang" jgk, baik buang ja pangkat dgn tdung ang tu!! Malu laa skt kt ank yg mkin dk bsaq tu, nk kata aku jahat tp xdklaa gla jntn mcm ang!! aku brlaki dgn laki aku ja pn... dk cbuk sgt jarum sgt hal org jgn smpi aku plak jarum hal ang!! siyee btoi sj suka bg org lain gduh... haram jadah punya betina!!
Puaslaa ati ang dh brjaya capai apa yg ang dk hajat sgt kn, lani ang blh angkut smua simpan kt ang.. Bg diri aku smua ni aku redha mgkn ni blasan d ats sgala dosa2 lm aku tp bg pihak ank aku plak, setitik airmata dia rindukn bpak dia, xselamat ank ang dunia akhirat!!! Nk wt kering2 sgt dgn aku kn... Klu ang rs ang jhat, jgn smpi aku jd lg jhat dr tu. klu dh rs pelajaran 2 tggi sgt tp prangai mcm tpi jln,blh simpan.. Aku nk tgk sejauh mn smua ni. Ya Allah, aku brsyukur pdMu krn tunjukkn smua ni & sedarkn aku bhawa slama ni aku brsm dgn org yg xpnh ikhlas dgn aku... aminnnnn

..Saya nak cakap sikit kat tuan punya badan tu..
..Sekarang baru awak rasa apa yang saya rasa..
..Betul aturan hidup ini, Allah dah tetapkan..
..Macam mana kita buat kat orang tu, kita sendiri yang akan terima balasan..
..Awak tak akan faham macam mana hancurnya hati saya selagi awak tak rasa macam ni..
..Now, you feel it.. Bukan saya mendoakan..
..Dan Allah pun takkan makbulkan doa buruk saya ni tapi..
..It just for you to realize what you've done..
..Saya dah pun terima hakikat yang hidup kita akan seperti dahulu..
..Cubalah faham, kita ni perempuan berilmu, perempuan bermaruah..
..Kita bawalah haluan masing-masing, cuba bahagia dengan kehidupan masing-masing..
..Walaupun awak bukanlah secara rasmi tapi saya yakin awak lebih disayangi..
..Saya yang berpenyakit ni, bermalam di hospital kerajaan..
..Anak awak untung sebab dapat hospital swasta..
..Kalau cerita pasal kewangan pula, lagi sadis hidup saya dari awak..
..Tahukah awak sejak hadirnya awak, kami tak pernah lagi ketawa bersama..??
..Adik lelaki saya menjadi pemberontak.. Tidak suka duduk rumah.. 
..Kenapa..?? Sebab dia tidak suka akan keadaan dalam rumah yang tegang..
..Dia cuma akan pulang sewaktu semua orang dah tidur..
..Kalau nak cerita pasal keadilan, saya menangis air mata darah..
..Tapi saya kena kuat.. Untuk mak dan adik-adik saya..
..Kerana mereka adalah nyawa saya..
..Habis nyawa mereka maka berakhirlah juga nyawa saya..



..Saya doakan kebahagian awak dunia akhirat..
..Semoga saya juga berjaya membina kebahagian yang baru..
..Assalam..

XOXO_CTZ
p/s : semogapayungemasitumilikibuku

No comments:

Post a Comment