Wednesday 4 September 2013

Andai Hatiku Bersuara

..Assalamualaikum..
..Hari ni mungkin sedikit sensitif..
..Mungkin sebab pergolakan hormon dalam badan, mungkin juga sebab cuaca yang tengah hujan ni, sengaja nak buat orang menangis..
..Tadi, on WeChat.. Then one of my friend update moment dia about FATHER..
..Meleleh air mata baca moment dia..
..Tahniah Miss Ichigo, awak berjaya buat air mata saya mencurah bagai air hujan di luar sana..

..Saya rindu Abah.. Rindu Abah sangat-sangat..
..Rindu Abah yang DULU.. Saya tak nak Abah yang SEKARANG..!!
..Jika Allah tarik balik semua kekayaan yang ada ni pun saya rela..
..Kembalikanlah keluarga saya dulu..
..Walaupun tak sekaya keluarga lain tapi kami bahagia..
..Ya Allah, besar sungguh dugaan yang Kau berikan untuk Abah..
..Ampunkanlah dosanya Ya Allah..

..Aku terlalu rindukan Abah yang dulu..
..Rindukan gurau sendanya yang dulu..
..Rindukan usikannya yang dulu..
..Rindukan gelak tawanya yang dulu..
..Rindukan prihatinnya yang dulu..
..Rindukan segalanya tentangnya..
..Terlalu rindu.. Terlalu rindu Ya Allah..

..Ampunkan dosaku Ya Allah..
..Terlalu banyak dosaku padanya..
..Sesungguhnya derhakalah aku jika dia terasa hati akan perbuatanku..
..Demi menguatkan semangat sendiri, aku lupa pada dia..
..Aku lupa kewajipanku sebagai anaknya..
..Ampunkan aku Ya Allah.. 
..Berikanlah aku di kesempatan yang ada ini untuk berbakti kepadanya..
..Semoga Engkau membuka pintu taubat untuk Abah..
..Ampunilah Abah Ya Allah..

..Abah.. Orang rindu Abah.. Rindu sangat..
..Rindu nak manja-manja dengan Abah.. Tapi Abah tak macam dulu..
..Tak boleh salah sikit.. Mesti kena marah.. Mesti kena tengking..
..Orang selalu doa yang Abah kembali seperti dulu..
..Kalau Abah pura-pura sayang kita orang pun tak apa.. Itu pun dah cukup..
..Anak Abah ni lembik, tak boleh stress lebih mesti dapat penyakit..
..Orang tak kuat nak jaga mak dengan adik-adik sorang-sorang..
..Abah.. Orang rindu Abah..!!!

..Doakan yang terbaik untuk keluarga saya..
..Dan jika Allah takdirkan ini yang terbaik untuk keluarga saya..
..Saya redha..
..Assalam..

XOXO_CTZ

No comments:

Post a Comment