Tuesday 20 August 2013

Job Hunting..!!

..Assalamualaikum..
..Hai kawan2.. Hehe.. 
..Masih di rumah terbuka..?? Hehe.. Ye lah, masih raya kan..
..Tengok entry tu.. Apa cer..?? Apa celop..??
..28hb ni baru nak naik KL nak ambil slip result, sekali dengan lesen..
..Aduyai.. Lepas tu barulah bermulanya pencarian kerja..

..Ada one of my uncle nak tolong dapatkan kerja di Mahkota Medical Centre..
..Tapi.. Entahlah..Saya ni macam dah tak ada hati nak kerja jadi misi..
..Sebab apa..? Sebab fobia kena marah.. Fobia kena tengking..
..Fobia ke ego..?? Hehe.. Lebih kuranglah..
..Saya ni penakut sebenarnya..
..Takut kena marah dengan patient, dengan ward manager, dengan doktor lagi..
..Kalau dulu praktikal dengan kawan-kawan, boleh bersuka ria..
..Sekarang ni kena kerja sorang-sorang.. Berdiri di atas lesen sendiri..
..And kalau dulu, praktikal di sektor kerajaan..
..Saya tak pernah rasa pengalaman kerja di sektor swasta..
..Mestilah petient teramat cerewet.. 
..Macam mana ni..?? Macam mana..?? 

..Ya Allah, tolonglah tetapkan pendirian hambaMu ini..
..Kerja itu satu ibadah.. Lapangkanlah dada..
..Nak cari rezeki ni bukan senang..
..Jangan sia-siakan 3 tahun yang dah berlalu tu..
..Dan jangan sia-siakan sijil dan lesen yang dah ada dalam genggaman tu..
..Genggam kuat-kuat..!! Kuat-kuat..
..Itu yang saya doakan setiap hari..
..Semoga hati tidak berpaling arah.. Aminn...
..Doakan saya ye kawan-kawan..
..Assalam..


XOXO_CTZ

No comments:

Post a Comment