Saturday 17 August 2013

Another Favourite..!!

..Assalamualaikum..
..Heyloo uolss.. Sihat ke..??
..Semoga sihat hendaknya..
..Before that.. Minta rakan2 blogger yang budiman dan budiwati (budiwati..?? ada ke??)
..Please pray for my grandmom yang sekali lagi admit..
..Hypoglycaemia yang dihidapinya ini sangat membimbangkan..
..Dan saya dimaklumkan.. Bacaan gula di dalam darahnya adalah 1.3mmolL..
..Aduh nenek.. Rendah yang amat..
..Ini kerana dia teramat susah nak makan..
..Biasalah.. Orang tua kan dah kurang selera makan..
..Saya pun dah pening, tak tahu nak buat macam mana nak bagi dia makan..
..Ugut pun tak menjadi lagi.. Sebab dia tahu saya memang kaki ugut..
..Aduh.. Nenek.. Nenek..
..Minta doakan nenek saya ye..
..Agar diberikan kesihatan yang lebih baik.. Aminn...

..Okey.. Back on the top..
..I want to share about my favourite car..
..Haha.. Gaya macam retis kau..
..Tak apalah, korang melawat blog iolss means uolss nak baca story iolss kan..??
..Haha.. Syok sendiri pun boleh lah..
..Hokey.. Kereta yang paling saya minat.. Teramat minat ialah..


..Taarraa.. BMW X6..
..Kau mampu.. Haha.. 
..OmaiGod.. Tak mampu mak nok..
..Mimpi meleleh air liur aku tengok kereta ni lalu lalang masa duduk kat PV12 dulu..
..Mimpi pun tak mampu sebenarnya..
..Berapa juta pun aku tak tahu harganya..
..Hanya mampu jadi idaman sahajalah..
..Mana tahu terjadinya keajaiban.. 
..Tetiba TERkahwin dengan orang kaya.. Haha.. Yang hado..
..Cantik kan..?? Memang cantik..


..Yang ni pula HONDA CRV.. Saya minat tang belakang dia.. 
..Design dia cantik..
..Yang ni insya-Allah boleh beli..
..Kalau dah kahwin, dah kaya raya sikit..
..Eh.. Kahwin ke..?? Haha.. Lawak bongok betul lah..
..Tapi, memang terliur juga tengok orang naik kereta ni.. 


..Dan yang ini memang saya bercadang nak membelinya..
..NISSAN ALMERA...
..Nama pun dah comel.. Secomel keretanya..
..Tapi bukanlah sekarang.. Nak bayar pakai apa..?? Air liur..??
..Tunggulah 5-6 tahun lagi..
..Sekarang ni lenjan kereta abah dulu.. 
..Bila dah stabil nanti baru boleh ambil si comel ni..

..Dan sepupuku mencadangkan untuk mengambil Myvi lah, Viva lah, Suki Swift lah..
..Semua tu saya tidak berminat.. Saya nak yang besar.. Saya nak yang bonet luas.. 
..Yang boleh saya tidur dan guling-guling dalam tu..
..Dan jawapannya adalah.. 

"Kau dah lah pendek, pakai kereta besar terus tenggelam. Ambik kereta kecil, barulah padan."

..Eh.. suka hati kitalah.. Nanti kita pakailah driver..
..Aduyai.. Kereta saya duit saya pun orang nak sibuk..
..Saya nak kereta yang luas..
..Boleh bawa ramai-ramai.. Nanti saya ambil anak angkat ramai-ramai, tahu..??
..Kalau ikut hati beli Van lagi bagus.. Lagi berbaloi..
..Ini tak, beli kereta cinonet, harga mahal.. 
..Tak padan langsung.. Macam PTPTN ni.. 
..Opps.. hehe.. tu hal lain lah ye..

..Orite.. Cukuplah sampai sini..
..Saya nak sambung menulis manuskrip pula..
..Selamat malam rakan-rakan bloggers..
..Nak mimpi dapat drive kereta idaman..
..Assalam..

XOXO_CTZ

No comments:

Post a Comment