Friday 15 February 2013

JODOHKU DITANGAN TUHAN..

Cinta bisakah jadi mudah..
Kau berkelana masa aku diam..
Biar saja.. Kita jalan masing-masing..
Jodoh di tangan Tuhan.. Biar saja..

..Haha.. Jiwang tak..?? 
..Bercakap soal jodoh ni..
..Memang pening kepala.. Sakit otak..
..Bila dah menginjak ke usia 20-an ni..
..Dah mula lah mak cik bedah, mak cik peah dan segala macam mak cik duk bertanya..
..Relaks arr mak cik.. Muda lagi kowt..
..Study pown tak lepas-lepas..
..I still wondering how people can get married early..?? Why..??
..I know it's all because kuasa Allah but sometimes we must think on the other side..
..Mana nak study lagi, mana nak jaga suami/isteri lagi, nak fikir nafkah zahir batin lagi..
..Kalau dah ada anak? Nak gendong anak pergi kelas..?? Oh No..!!!
..That's only my opinion about 'kawen muda' ni..
..Dah jadi macam trend pula.. Tapi tak apa lah.. Mungkin dah sampai serunya..
..Dah bercakap pasal mamat-mata di sekeliling saya ni..
..Chewwahh.. Bajet hott gila bapak.. Padahal suam-suam kuku je..
..Semua yang nakkan saya (puiii) adalah orang yang saya tak minat professionnya..
..Sebagai contoh : Askar + Polis..
..Bukan saya anti or boikot manusia dua profession ni tapi kalau boleh tak nak terlibat dengan mereka ni..
..Why...?? I have my own reason.. Don't want to share.. Because all this sensitive issue..
..Boleh menimbulkan pergaduhan dan perbalahan..
..Dan boleh menimbulkan rasa malu di tahap yang tinggi..
..Sekiranya satu hari nanti (minta2 jgn) saya 'terkawen' dengan manusia ni..
..Huih.. Susah jadi orang pompuan ni.. Macam2 dugaannya...
..Ok lah.. That's all for today.. Malas nak menaip dah.. Good night...

XOXO

No comments:

Post a Comment