Thursday 4 July 2013

SAYA ANAK MELAKA

..Assalamualaikum...
..Heylooo warga blogger sekalian...
..Sudah agak lama blog ini ditinggalkan bersawang-mawang..
..Sehingga saya terjumpa seekor rama-rama berterbangan bebas di udara..
..Hehe.. Buat lawak bodoh pulak..
..Saja.. Menghiburkan hati di petang hari dengan angin sepoi-sepoi bahasa ni...

..Erm.. Apa saya nak cerita ek..??
..Owhh.. Kisah perpindahan saya ke Melaka..??
..Sudah diberitahu ke belum..??
..CikYanaYani tu suka la tu bila dengar saya kena pindah Melaka..
..Iya iya lah.. Haruslah..Tempat tumpah darahku...
..Negeri kelahirankanku bha itu.. Eh, sabah bha itu.. bhaha.. Gila...!!!

..My dad last week sudah pun menaiki belon terbang ke Sarawak..
..So, di Penang ini tinggallah kami 5 beranak..
..Tak apa, jiran-jiran semua baik-baik belaka..
..Terutama nak puasa ni.. (Aku dah boleh bau orang bakar kuih)
..Janganlah risaula bapakku, anakmu ini baik-baik aja di sini...
..Mungkin ada yang meroyan.. Hehe.. Tapi bukan kami berlima..
..Yang tiada dalam senarai wajib-bawa-pindah-sekali tu lah.. (padan muka kau)

..So, bulan 12... Lepas settle adik-adik sekolah.. 
..Bolehlah berangkat dengan menempah 4 buah lori PDRM (omaiiGoodd)
..Jadilah saya orang Melaka kembali...
..Yeahhh... Saya orang Melaka.. Saya anak Melaka..!!!

..Okeyh.. Tu je la.. Malas dah nak tulis..
..Semenjak balik rumah ni..
..Dah jadi pemalas nak buka laptop..
..Online pun guna telefon cerdik pandai jer..
..Ok.. Kita nak gi surau.. Sebab hari ni hari Khamis.. 
..Nak kirim air tak..?? Air Yassin.. Nanti letak depan rumah kita keyh..
..Babai..Muahhhh...
..Assalam...

XOXO_CTZ

No comments:

Post a Comment