Thursday 16 October 2014

MUHASABAH DIRI - POSITIVE THINKING

Assalamualaikum.. 

Typical me.. Rasanya nak menulis ikut trend macam semua orang rajin buat sekarang.. 20 perkara tentang diri kita..


  1. Saya suka tidur, saya kuat tidur.
  2. Fanatik Izzue Islam + Zaquan Adha
  3. Takut lipas.
  4. Suka buat kerja tanpa mulut berbicara.
  5. Suka buat apa yang orang lain tak minat buat.
  6. Sensitif walaupun muka legend.
  7. Tak suka buat kerja last minute.
  8. Tak menunggu dan ditunggu.
  9. Suka cantik-cantik.
  10. Suka travel.
  11. Amat sayang keluarga.
  12. A good listener, tak kisah dari background apa.
  13. Tegas dalam bekerja.
  14. Boleh toleransi bila ada masalah.
  15. Cepat nervous.
  16. Suka menulis.
  17. Suka mengumpul koleksi novel.
  18. Suka lelaki romantik.
  19. Hot tempered
  20. Berusaha mengubah kehidupan dan ekonomi keluarga.

Cukup tak..?? Cukup lah.. Tak tahu nak tulis apa.. Sebenarnya hati tengah berbolak balik.. Tengah resah gelisah.. Sometimes, orang yang kita anggap rapat dan sayangkan kita tu yang akan buat sebaliknya..

Okey, positive think.. Muhasabah diri balik.. Aku ni yang bermasalah kot.. Aku ni suka sakitkan hati orang kot.. Aku ni.. Aku ni.. Aku ni.. Kenapalah aku ni..

Tak apa, in other way boleh improve diri yang serba serbi tak sempurna ni.. Bagitahulah saya, informlah saya kalau ada salah silap.. InsyaAllah boleh terima.. 

Tak suka bila jadi macam ni.. Kata orang yang lebih tua, setiap yang jadi mesti ada hikmah.. And I take it as challenge in my life.. Tak sempurna hidup kalau tak ada cabaran.. Saya kuat.. Doakan saya kuat..


No comments:

Post a Comment