Sunday 9 February 2014

Kerja as Ibadah

..Assalamualaikum..
..Heyloo..
..Walaweh, lamanya tak update blog uolls..
..Bersawang-sawang ni hah..
..Actually bila dah start kerja ni, macam-macam hal..
..Tersangat sibuk dengan urusan dunia..
..Terkadang rasa letih sangat nak urus urusan dunia yang tak pernah selesai ni..
..Tapi hidup haru diteruskan..

..Sebenarnya saya rindu sohobiz saya..
..Until now still bersohobiz lagi..
..Tapi tak buat full time dah..
..Dah jadi part time je..
..Sebab dah ada kerja hakiki kan..
..Ye la, untuk bayar perngorbanan 3 tahun diploma tu..

..Tapi disebabkan environment dan ada faktor2 lain..
..Saya jadi tak seronok nak kerja..
..Saya jadi malas..
..Saya lebih rindukan sohobiz..
..Sebab dengan sohobiz saya dapat time freedom..
..Sebab dengan sohobiz saya dapat extra time with family..
..Entahlah, kenapa hati ni berbelah bagi..
..Padahal saya sukakan kerjaya ni..
..Mungkin sebab bukan saya kerja di hospital..
..Saya kerja di klinik je..
..Dan saya bukannya buat tugas seorang Staff Nurse pun..
..Lebih kepada tugas pengurusan/pembantu klinik..

..Entahlah, saya serabut hati tak tenang..
..Minta petunjuk Allah mohon tunjukkan jalan untuk saya..
..Saya asyik diberi mental torture..
..Rasa macam nak menjerit kuat-kuat..
..Lepaskan apa yang terbuku kat hati..
..Tapi saya tak mampu nak buat..

..Sekarang saya cuma fikir..
..Kalaulah saya kaya, tak payah kerja..
..Saya nak continue on sohobiz je..
..Always with Top Leaders Circle..
..Tak nak fikir banyak-banyak.. 
..Tapi.. Kalau saya kaya, Allah takkan temukan saya dengan bisnes ni..
..Saya takkan belajar untuk usaha kalau dah kaya..

..Ya Allah, berikalah petunjukMu..
..Semoga aku dapat melalui liku-liku hidup ini dengan sabar dan istiqamah..
..Assalam..
 

XOXO_CTZ

No comments:

Post a Comment